2007

2007

Oliwki. Perły Hiszpanii. Kampania promocyjna 2007

Kampania była pierwszą tego typu akcją organizowaną dla hiszpańskich oliwek. Rozpoczęła się z początkiem listopada 2007 roku, w dniu uruchomienia pierwszego lotniczego połączenia Poznania z Hiszpanią. Jej wyróżnikiem były działania ambientowe realizowane na lotnisku oraz w pociągach Intercity, w miejscach dużego skupienia grupy docelowej.

Pierwszym etapem akcji była kampania outdoorowa prowadzona w największych miastach Polski oraz działania ambientowe na lotnisku. Na Ławicy w Poznaniu podróżni byli zaskakiwani już w hali przylotów międzynarodowych, gdzie na taśmie bagażowej wyjeżdżały ze słoja ogromne, metrowe pluszowe hiszpańskie oliwki i krążyły wśród bagaży właśnie przybyłych podróżnych. W celu zwiększenia intensywności sygnału reklamowego oraz podtrzymania emocji wywołanych na sali przylotów, w hali głównej w wielki słój hiszpańskich oliwek zamieniono 10-metrową panoramiczną windę oraz filary i słupki usytuowane w kluczowych punktach terminala lotniczego. Całości dopełniały hostessy prowadzące degustację hiszpańskich oliwek oraz rozdające dzieciom pluszowe zabawki – oliwki. Emocje i robione przez turystów zdjęcia z akcji zapewniły hiszpańskim oliwkom najsilniejszą promocję dzięki "word of mouth".

Kolejny etap kampanii rozpoczął się z początkiem grudnia 2007 r. w najbardziej popularnych połączeniach Intercity, gdzie podróżowały pluszowe megaoliwki. W wagonach typu open space wygodnie siedzące na miejscach pasażerów pluszaki zwracały uwagę i prowokowały do pytań o hiszpańskie oliwki, a naklejki z key visual'em kampanii na zagłówkach foteli uzupełniały komunikat. To niestandardowe zwrócenie uwagi konsumentów na produkt wraz z podsunięciem im źródła informacji o nim, zaowocowało natychmiastowym wzrostem wejść na nowo stworzoną, w ramach prowadzonej kampanii, stronę internetową www.hiszpanskieoliwki.pl, stanowiącą portal wiedzy o oliwkach hiszpańskich, ich uprawie, rodzajach i przepisach kulinarnych.

Dopełnienie kampanii oliwek hiszpańskich stanowiła akcja poster'owa w warszawskim metrze.

Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu dokumentującego przebieg akcji.


Kampania 2007 zrealizowana została przez Agencję Reklamową Orangeblue z Poznania na zlecenie Biura Radcy Handlowego Ambasady Hiszpanii.