2012

2012

Hiszpańskie Oliwki najlepszą przekąską Kampania promocyjna 2012

Polska wraz z Meksykiem, Rosją i Australią jest jednym z krajów, gdzie kampanie promocyjne dla Hiszpańskich Oliwek były stale prowadzone, począwszy od 2007 roku.

Działania rozwinięte podczas 2012 roku na rynku polskim:

  1. DZIAŁANIA PUBLIC RELATIONS I BIURA PRASOWEGO

Oprócz typowych zadań związanych z obsługą PR-ową i działalnością biura prasowego (definiowanie mediów, okresowe dostarczanie informacji prasowych, tworzenie pozytywnych informacji na temat produktu, itp.) podjęte zostały także inne działania z obszaru działań PR, których głównym celem było uzyskanie wpływu w głównych krajowych mediach:

  • Pokazy kulinarne dla wydawnictw

    Aby komunikaty kampanii dotarły do jak największej liczby odbiorców, postanowiono dotrzeć do dziennikarzy, których uznano za najlepszych promotorów produktu. Z tego powodu jednym z prowadzonych działań promocyjnych było zorganizowanie pokazów kulinarnych, podczas których prezentowano sposoby marynowania oliwek. Pokazy te odbyły w redakcjach sześciu głównych wydawnictw w kraju: Hubert Burda, G + J, Edipresse, Bauer, Agora i Marquard.

    Wspomniane pokazy prowadzone były w nieformalnej, towarzyskiej atmosferze przez szefa kuchni Krike’a Niczejewskiego, znawcę kuchni hiszpańskiej. Ich celem było przedstawienie i wyjaśnienie dziennikarzom wszelkich możliwości jakie oferują Hiszpańskie Oliwki.

  • Lokowanie produktu

    W tym roku, media telewizyjne po raz pierwszy zostały wykorzystane jako kanał do przesyłania wiadomości o kampanii polskim konsumentom. Skupiono się na trzykrotnym lokowaniu produktu w dwóch programach telewizyjnych w stacji TVN: w „Kuchennych Rewolucjach” oraz dwukrotnie w porannym programie „Dzień Dobry TVN”, będących liderami oglądalności w swoich czasach antenowych.

  • Artykuły reklamowe

    Jako wsparcie dla działań z obszaru PR, o których mowa powyżej, postanowiono wykorzystać artykuły reklamowe, które opublikowane zostały w popularnych magazynach takich jak Glamour, Claudia, Gala, Focus i Moje gotowanie.

  1. Działania online:

Na stronie internetowej Hiszpańskich Oliwek, polscy konsumenci mogli znaleźć wiele informacji o produkcie, przepisy kulinarne, jak również obszerne artykuły, które były zamieszczane okresowo, w celu utrzymania stałego zainteresowania stroną internetową. Ponadto za pośrednictwem profilu na Facebooku - który ówcześnie liczył niemal 3500 obserwujących – nawiązywane były kontakty z zainteresowanymi, organizowane były okresowe konkursy – wszystko po to, by wzbudzać i utrzymywać zainteresowanie odbiorców.