Mówisz oliwki - myślisz Hiszpania, mówisz Hiszpania - myślisz oliwki Kampania promocyjna 2014
Działania rozwinięte w 2014 roku na rynku polskim:
-
DZIAŁANIA PROMOCYJNE SKIEROWANE DO MEDIÓW I OPINIOTWÓRCÓW.
W listopadzie odbyły się śniadaniowe warsztaty kulinarne. Tym razem zaproszono na nie dziennikarzy z mediów tzw. lifestylowych, dedykowanych kobietom, związanych z obszarami dotyczącymi kulinariów, gastronomii i zdrowia. Warsztaty poprowadził uznany polski szef kuchni – Jarosław Uściński, który pokazał 16 zaproszonym dziennikarzom możliwości szerokiego zastosowania hiszpańskich oliwek – prezentując różne przepisy – zarówno te proste jak i te bardziej wyszukane.
Ponadto szef Uściński poinformował również o właściwościach odżywczych oliwek oraz ich korzyściach dla ludzkiego organizmu.
Warsztaty te odbyły się w restauracji Moonsfera, symbolicznym miejscu dla Polaków ze względu na lokalizację - w Centrum Olimpijskim w Warszawie.
-
DZIAŁANIA PROMOCYJNE SKIEROWANE DO KONSUMENTA.
W celu wywarcia bezpośredniego wpływu na finalnego konsumenta, w trzech głównych miastach Polski – w Warszawie, Krakowie i Poznaniu – przeprowadzono degustacje hiszpańskich oliwek.
Dzięki przeprowadzeniu tej akcji ponad 1.000 konsumentów mogło spróbować hiszpańskich oliwek w postaci małej próbki produktu.
-
Biuro Prasowe
Oprócz typowych działań w tym zakresie (jak okresowe dostarczanie informacji prasowych i wsparcie dla działań promocyjnych), prowadzone były i akcentowane również inne działania o szerokim zasięgu. Było to:
- Lokowanie produktu w telewizji: tym razem zdecydowano się na popularne programy jak: „Zdrowie na widelcu” oraz „Ewa gotuje”, oba emitowane na kanałach należących do grupy Polsat.
- Artykuły reklamowe: opublikowano 30 artykułów reklamowych w popularnych magazynach kulinarnych jak Kuchnia, Moje Gotowanie, Sól i pieprz, Przyślij przepis oraz Świat Kobiety.
-
Działania online
Tak samo jak w poprzednich latach kontynuowano okresową aktualizację na stronie internetowej Hiszpańskich Oliwek (hiszpanskieoliwki.pl), a także bezpośrednią interakcję z konsumentami w serwisie społecznościowym Facebook. Nasz profil liczył wówczas prawie 7000 obserwujących.
Stworzono także kampanię AdWords, mającą na celu poprawienie pozycji strony internetowej Hiszpańskich Oliwek; Jako słów kluczy użyto następujących zwrotów: Dieta Śródziemnomorska, Oliwki, Polskie gotowanie i przystawki/przekąski. Podobnie został opracowany plan mediów na popularnych stronach internetowych, takich jak Kobieta.pl, Pudelek.pl Polki.pl, etc.